Barcelona Clàssica: Aniello Desiderio: "Lorin Maazel em va dir que amb la meva actuació havia descobert el veritable so de la guitarra"

diumenge, 25 d’octubre del 2015

Aniello Desiderio: "Lorin Maazel em va dir que amb la meva actuació havia descobert el veritable so de la guitarra"

Aniello Desiderio
La celebració del Certamen Llobet i el cicle “Maestros de la Guitarra” fan que la guitarra sigui l'instrument més freqüent en els concerts de música clàssica d'aquest mes de novembre a Barcelona.

Aquest cap de setmana ha estat el torn d'Aniello Desiderio, convidat per Manuel González i el seu equip, dins de la iniciativa que “Maestros de la Guitarra” impulsa per portar regularment al Palau de la Música als millors intèrprets internacionals de l'instrument.


Aniello Desiderio és professor de la Universitat de Cosenza, a Itàlia, i col·labora amb altres centres com el Mozarteum de Salzburg, on ha impartit classes en l'Acadèmia Internacional d'Estiu. Com a guitarrista, ha actuat per tot el món, en solitari i també amb orquestres, entre les quals destaca la Berliner Philharmonie. És amic de grans músics, com Lorin Maazel (va actuar en el seu 70 aniversari) o el guitarrista de jazz John McLaughlin.

Barcelona Clàssica ha pogut fer-li una breu entrevista i això és el que el guitarrista opina del públic barceloní.

Barcelona Clàssica: Quina relació té amb Barcelona?
Aniello Desiderio: Bé, jo visc a Nàpols (Itàlia) i totes les vegades que vinc a Barcelona em sento com si estigués a la meva ciutat, a la meva casa. Em sento molt bé aquí.

B.C. Ha actuat altres vegades en el Palau de la Música?
A.D.
Si. Vaig tenir el gran plaure d'actuar en el Palau de la Música Catalana el 2013, també per al Festival “Mestres de la Guitarra” i va ser una experiència meravellosa. El públic és increïble i molt calorós.

B.C. De tota la seva extensa trajectòria internacional, quines han estat les fites més importants que més li han marcat com a artista?A.D. El Palau de la Música de Barcelona, el Carnegie Hall a Nova York, l'Alte Opera a Frankfurt, la Filharmònica en Berlin, el Tonalle en Dusseldorf, la Filharmònica de Munich... Aquests són alguns dels teatres que han donat una gran força a la meva carrera.

B.C. Ha conegut a genis de la música com Lorin Maazel. Què opinava ell de la guitarra?
A.D. El mestre Maazel estimava la guitarra i jo vaig tenir l'honor que, després de la meva actuació, digués que, en aquell moment, havia conegut el veritable so de la guitarra.

B.C. A Espanya, la guitarra sembla estar perdent pes entre el públic, especialment entre el més jove. Passa el mateix a nivell internacional? Per què?
A.D.
En general, la música clàssica sempre ha tingut menys públic que altres tipus de música. El que fa el Festival "Maestros de la Guitarra" és una cosa molt important no només per a Barcelona, sinó per a tot el món de la guitarra clàssica, perquè aquelles persones que no coneixen molt bé aquest instrument i aquesta música poden escoltar-la en un lloc d'interès mundial. Això ens ajuda molt.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada